Read more...

-->

woensdag 18 mei 2011

huisje van snoep

Ik lag gister in bed, doodsbenauwd voor wat er komen zal. Mijn examen Nederlands, waarvan het woord 'examen' me al doet huiveren. Ik ben blij dat mijn eerste examen Nederlands is en geen scheikunde of iets dergelijks (niet dat ik uberhoud scheikunde heb, dat klinkt al te lastig).

Vroeger als ik niet kon slapen doordat ik zenuwachtig was of bang, deed ik mijn ogen stijf dicht en ging ik een huis bedenken dat gemaakt was van snoep en koek, op dat idee kwam ik door het sprookje van de gebroeders Grimm, namelijk 'Hans en Grietje'. Ik fantaseerde er hevig op los: ramen van eetpapier, de deur van roze koek, de regenpijp was een zuurstok en de vijver van Slush Puppy (je weet wel, dat waterige schaafijs van de Jamin).

Nu hielp dat fantaseren niet meer. Ik kon alleen nog maar denken aan verbindingswoorden, de regels van een zakelijke brief en hoe je een enquĂȘte in elkaar kan zetten. Gelukkig is dit eerste examen nu voorbij. Nog 4 te gaan..

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten