Read more...

-->

vrijdag 17 september 2010

Dag winkel..

Toen ik na het werken thuiskwam, stonden er twee winkelwagens vol met cadeautjes, want vandaag was het afscheid van de supermarkt, iedereen in het dorp heeft een uitnodiging gehad voor de afscheidsreceptie in de winkel, met koffie/thee en gebak..

Mijn ouders hebben 16 jaar een plaatselijke buurtsupermarkt gehad, en daarvoor nog een paar jaar in een andere plaats, nu na deze 16 jaar stoppen mijn ouders ermee. Na elke week van ma t/m vrijdag van 8 tot half 7 en zaterdag van 8 tot 4 de winkel met zijn tweeën draaiende te hebben gehouden, met op zaterdag twee hulpkrachten, hebben ze de mogelijkheid om hem te verkopen. Aan de ene kant gun ik het mijn ouders heel erg veel, eindelijk eens echt weekend hebben of zonder drukte de kerst in gaan zat er voor hun niet bij. Maar aan de andere kant ben ik ook opgegroeid met de winkel, ik heb ik weet niet hoe vaak achter de kassa gezeten, of meegeholpen op zaterdag en dat vond ik dan ook erg leuk! Ook leek het iedereen zo geweldig om de 'grootse vooraadkast' van het dorp te hebben.. En natuurlijk is dat hartstikke fijn, maar nu mijn ouders eindenlijk eens echt vrij kunnen zijn, vind ik dat veel fijner dan een grote vooraadkast, Pap en mam, ik gun het jullie, maar toch:
Dag winkel, we zullen je missen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten