Read more...

-->

maandag 24 oktober 2011

openbaar vervoer

Ze zitten te turen op het beeldscherm van hun laptop, tikken op hun telefoon of staren ongeïnteresseerd naar buiten. Het liefst doe ik geen van allen, maar bestudeer ik de buspassagiers zelf. Heerlijk om te zien hoe iemand reageert op degene voor hem die luid aan het bellen is. Zuchtend en steunend werpen ze een geïrriteerde blik over hun schouder. Of door te kijken naar de jongen rechts tegenover mij, die zich verslikt in een honingdropje en rood aanloopt van het hoesten. Je ziet zoveel verschillende mensen voorbij komen. Super mooie mensen, onverzorgde mensen (die ruiken naar de soep van gisteravond), luidruchtige mensen et cetera. Ik kan daar echt van genieten, in mezelf lachen om ongemakkelijke momenten van anderen. Vandaag viel ik echter in slaap in de bus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten